۱۳۹۱/۰۳/۰۸

فرستادن امن و آسان پیام‌ها و اطلاعات مهم با Burn Note

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱

شاید بارها خواسته‌اید اطلاعاتی را برای کسی بفرستید که پس از استفاده و آگاهی گیرنده از آن اطلاعات دیگر اثری از آن پیام شما باقی نماند. مانند فیلم‌هایی که در آن‌ها پیغام‌ها پس از خواندن خود به خود از بین می‌روند. مثلاً رمز یک فایل و یا رمز عبور یک وب‌سایت را برای دوست خود بفرستید و نخواهید این اطلاعات به دست دیگران بیفتد. استفاده از ایمیل و یا فرستادن از روش‌های دیگر ساده‌ترین کار است اما امنیت این روش‌ها تابع پارامترهای گوناگونی است و همچنین تضمینی نیست که اطلاعات شما پاک شوند یا نه.

وب‌سایت Burn Note این کار را به روشی جالب برای شما انجام می‌دهد. شما پیام خود را می‌نویسید و این سایت یک لینک منحصر به فرد (unique URL) در اختیار شما قرار می‌دهد که اعتبار آن فقط در حد یک بار کلیک و دیده شدن است. پس از آن که این لینک را برای گیرنده فرستادید و او بر روی آن کلیک کرد، اعتبار زمانی لینک تا زمانی است که او صفحه مربوط به لینک را نبندد. علاوه بر آن لینک‌های تولید شده توسط «برن نت» زماندار هستند. یعنی لینک از زمان کلیک دارای یک تایمر است که به صورت پیش فرض سه دقیقه است. این به مفهوم آن است که حتی اگر گیرنده پیام مرورگر وب خودش را به حال خود رها کرد، پیام شما حداکثر سه دقیقه اعتبار دارد و پس از آن پاک می‌شود. تایمر دلخواه است. همچنین می‌توانید کاری کنید که لینک پیام‌های شما رمزدار و محتوای آن‌ها غیرقابل کپی باشند. در نهایت به هر روشی که از برن نت استفاده کنید، مطمئن باشید که پیام‌ها و اطلاعات شما پس از رسیدن به دست گیرنده و استفاده او برای همیشه پاک می‌شوند و هیچ اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

روش استفاده از برن نت (Burn Note):

- وارد وب‌سایت برن نت شوید.
- پیام خود را بنویسید.
- می‌توانید از طریق گزینه Options امکاناتی چون نحوه نمایش پیام (قابل کپی یا غیرقابل کپی بودن آن)، تایمر پاک شدن پیام بر حسب ثانیه و مدت زمان آن، و رمز عبور برای پیام را تنظیم کنید. به یک نمونه در تصویر پایین دقت کنید:


- پس از پایان نوشتن و انجام دادن تنظیمات دلخواه بر روی دکمه SEND کلیک کنید. لینک پیام شما آماده می‌شود و در اختیارتان قرار می‌گیرد:


- بر روی دکمه COPY LINK کلیک کنید، لینک کپی شده و می‌توانید لینک خود را برای فرد مورد نظر ارسال کنید.

همچنین اگر خواستید می‌توانید حسابی در برن نت برای خود بسازید و از امکانات دیگر آن استفاده کنید.

پی‌نوشت:

استفاده از برن نت بسیار ساده می‌باشد. اما در صورتی که پرسشی داشته باشید، در بخش نظرات همین پست در وبلاگ ژالستان پاسخگوی شما خواهم بود.

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر

«دیدگاه‌ها و نظرات شما پس از بررسی منتشر می‌شوند. لطفاً در ارتباط با خود نوشته نظر بنویسید و نه چیزهای دیگر. سپاسگزارم.»