۱۳۹۱/۰۴/۲۲

سه مرورگر سریع‌تر به جای فایرفاکس: واترفاکس (Waterfox)، پیل مون (Pale Moon)، و کامت‌برد (CometBird)

پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱

این سه مرورگری که در این یادداشت معرفی می‌کنم همگی بر پایه فایرفاکس هستند و از هسته و موتور آن یعنی گکو (Gecko) استفاده می‌کنند. پیش از این، یکی از مرورگرها را در یک یادداشت جداگانه معرفی کرده بودم و در اینجا فقط نام آن را دوباره ذکر می‌کنم تا در صورتی که تمایل داشتید از آن استفاده کنید. این سه مرورگر عبارتند از:

۱. واترفاکس (Waterfox)



واترفاکس (Waterfox) یک مرورگر با کارایی بالا بر پایه کد فایرفاکس است که منحصراً برای سیستم عامل‌های ویندوز ۶۴ بیتی طراحی شده است. هدف واترفاکس یک چیز است: سرعت. برای مقایسه سرعت و کارایی واترفاکس با فایرفاکس کافیست که هر دو را بر روی سیستم خود نصب کنید. بعد از هر دو استفاده کنید و به وبگردی بپردازید. خواهید دید که واترفاکس به مراتب بسیار سریع‌تر و بهتر از فایرفاکس عمل می‌کند. همچنین چون مخصوص ویندوز ساخته شده است، این به افزایش کارایی آن بیشتر کمک کرده است چون کدهای مرورگر برای ویندوز بهینه‌سازی، آماده، و ترجمه (کامپایل) شده‌اند. بنا به ادعای سازندگانش هم سریع‌ترین نسخه/نگارش ۶۴ بیتی از فایرفاکس است. دقت کنید که برای استفاده از این مرورگر به نسخه‌های ۶۴ بیتی ویندوز نیاز دارد. این مرورگر بر روی ویندوز هفت و ویستای ۶۴ بیتی اجرا می‌شود (Microsoft Windows 7/Vista x64). همچنین واضح است که پردازنده شما هم باید ۶۴ بیتی باشد.

۲. پیل مون (Pale Moon)



در مورد پیل مون (Pale Moon) یک یادداشت کامل و جداگانه نوشته‌ام. لطفاً آن را بخوانید:
مرورگری بهینه‌سازی شده از خانواده فایرفاکس با سرعت و کارایی بیشتر برای سیستم عامل ویندوز

۳. کامت‌برد (CometBird)



کامت‌برد (CometBird) یک مرورگر وب سریع و قدرتمند است. چه از لحاظ سرعت، چه از لحاظ امکانات، و چه از لحاظ امنیت و حفظ حریم خصوصی. گزینه‌ها و امکانات فراوان برای شخصی‌سازی مرورگر، امکانات قوی امنیتی، داشتن ابزار منحصر به فرد مدیریت رمزهای عبور، نوار آدرس هوشمند، قابلیت دانلود ویدیو، صوت، و فلش از پایگاه‌های پخش ویدیو مانند یوتیوب، داشتن زبانه/تب‌های سریع (Quick Tab)، مدیریت حافظه بهبود یافته، باز کردن سریع‌تر صفحات، موتور بهبود یافته و اصلاح‌شده برای پردازش سریع‌تر و بهتر جاوااسکریپت و گرافیک، و ... از جمله ویژگی‌های کامت‌برد هستند. برای دیدن فهرست کامل ویژگی‌های این مرورگر به این نشانی مراجعه کنید. همچنین این نشانی دیگر.

یک مرورگر دیگر K-Meleon

این مرورگر هم یک مرورگر سریع و سبک بر پایه موتور گکو است. البته چون خیلی وقت است که بروز نشده است، استفاده از آن را پیشنهاد نمی‌دهم ولی شاید شما از آن خوشتان بیاید.

پیوندها


- واترفاکس (Waterfox)
- پیل مون (Pale Moon)
- کامت‌برد (CometBird)

1 دیدگاه:

ناشناس گفت...

Avant Browser 2012 Build 175

یک مرورگر وب سریع و قدرتمند است که استفاده از آن را پیشنهاد میکنم.

ارسال یک نظر

«دیدگاه‌ها و نظرات شما پس از بررسی منتشر می‌شوند. لطفاً در ارتباط با خود نوشته نظر بنویسید و نه چیزهای دیگر. سپاسگزارم.»