۱۳۹۱/۰۳/۲۸

افزونه‌ای برای افزایش سرعت و کارایی فایرفاکس در هنگام وبگردی و باز کردن صفحات وب


یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

روش مستقیم اقزایش سرعت و کارایی فایرفاکس، ویرایش و دستکاری متغیرها و پارامترهای داخلی آن است. این کار روش خوبی است اما خالی از اشکال نیست. اشکال اول این است که باید نام همه متغیرهای مورد نیاز را بدانید و یا در در فهرست و فایلی برای خود ذخیره کنید. اشکال دوم این است که در صورت مقداردهی نامناسب و از کار افتادن مرورگر، باید برگردید و همه را یکی یکی یا به مقدار پیش فرض (default) خودشان برگردانید و یا با سعی و خطا مقدار مناسب و موثر را پیدا کنید. مقادیر درست و صحیح این پارامترها که می‌خواهید جایگزین مقادیر پیش فرض شوند، بستگی به سرعت و کیفیت اینترنت و شبکه مورد استفاده شما دارند. به هر حال این یک روش دستی است و شاید همه نخواهند از آن استفاده کنند. راه حل بهتر و جایگزین استفاده از افزونه‌ای است که مخصوص این کار است.

نام این افزونه فسترفاکس (Fasterfox) است. فسترفاکس واقعاً در افزایش سرعت وبگردی و باز کردن صفحات وب با فایرفاکس موثر است. این را بعد از نصب این افزونه و تنظیم آن متوجه خواهید شد. افزونه فسترفاکس در حال حاضر دو نگارش دارد. یکی با همین نام فسترفاکس (Fasterfox) است و نسخه دیگر آن فسترفاکس لایت (Fasterfox Lite) است. نگارش لایت آن اشکالات، ایرادات و معایب فسترفاکس را برطرف کرده است. پیشنهاد من استفاده از فسترفاکس لایت به جای فسترفاکس است. خوبی این افزونه این است که تنظیم پارامترها و متغیرهای مورد نیاز و یا فعال و غیرفعال کردن آن‌ها را به آسانی در دسترس شما قرار می‌دهد. همچنین خودش تنظیمات پیش فرضی را در قالب گزینه‌های مختلف در اختیار شما قرار داده است که کار شما را آسان می‌سازد و نیازی به تغییر دادن همه موارد توسط شما نیست. یک گزینه مطلوب و مورد نیاز افزایش سرعت را انتخاب می‌کنید و نیاز به انجام دادن کار دیگری نیست. از آن طرف خودتان هم می‌توانید پارامترها را به دلخواه خود تغییر دهید. کار با فسترفاکس ساده است و توضیحات کافی و روشن درباره همه گزینه‌های آن نوشته شده است. برای همین انتخاب یا عدم انتخاب گزینه‌ها، انتخاب گزینه دلخواه و تغییر مقادیر آن‌ها را آسان می‌سازد.

نکته‌ها:

- انتخاب و اولویت اول در مورد این افزونه نسخه فسترفاکس لایت (Fasterfox Lite) است.
- اگر عملکرد فایرفاکس پس از نصب فسترفاکس دچار اشکال شد، گزینه‌های افزایش سرعت را از طریق خود افزونه به پیش فرض‌های فایرفاکس برگردانید. اگر مشکل درست نشد، افزونه را ابتدا غیرفعال و سپس حذف کنید.

پیوندها:

- صفحه افزونه فسترفاکس (Fasterfox)
- صفحه افزونه فسترفاکس لایت (Fasterfox Lite)
- صفحه افزونه فسترفاکس لایت در وب‌سایت سازندگان آن
- مقاله فسترفاکس در ویکی‌پدیای انگلیسی - برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این افزونه

پی نوشت:

نوشته‌ها و یادداشت‌های این وبلاگ پس از انتشار به بعضی از لینکدانی‌های وب فارسی (پایگاه‌های اشتراک‌گذاری لینک) فرستاده می‌شوند. هدف از این کار دو چیز است: استفاده افراد از مطالب وبلاگ و بایگانی و ثبت لینک‌ها در آن وب‌سایت‌ها که نشان دهد منبع اصلی نوشته کجا بوده است. اما متاسفانه بعضی‌ها به جای استفاده درست از لینکدانی‌ها، آن‌ها را زیر و رو می‌کنند و مطالب دیگران را برداشته، کپی کرده و در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌هایشان به نام خود منتشر می‌کنند. بعد هم چون رتبه این کپی‌کاران در موتورهای جستجو مانند گوگل بالاتر است، این کارشان کاملاً به ضرر تولید کننده اصلی محتوا تمام می‌شود. امیدوارم این رفتار و عادت زشت از وب فارسی و رسانه‌های ایرانی پاک شود.

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر

«دیدگاه‌ها و نظرات شما پس از بررسی منتشر می‌شوند. لطفاً در ارتباط با خود نوشته نظر بنویسید و نه چیزهای دیگر. سپاسگزارم.»