۱۳۹۱/۰۳/۲۱

قابلیت نو و آزمایشی یوتیوب: بارگذاری، باز شدن و پخش سریع‌تر ویدیوها


یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱

حجم صفحات وب روز به روز در حال افزایش است و دلیل آن هم افزایش سرعت اینترنت در سطح جهان و پیشرفت و توسعه وب و اینترنت در سطح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. اما بسیاری از وب‌سایت‌هایی که بازدیدکننده از سراسر جهان دارند، یک نسخه‌ی سبک و ساده از وب‌سایت خودشان برای کاربرانی که سرعت اینترنت ایشان پایین است در نظر می‌گیرند. «یوتیوب» هم به تازگی چنین امکانی را به صورت آزمایشی (بتا) فراهم آورده است که ویدیوها در این حالت سریع‌تر بارگذاری و پخش شوند. نام این قابلیت و ویژگی جدید یوتیوب، یوتیوب فدر (YouTube Feather) است. برای استفاده از این قابلیت باید در یوتیوب حسابی داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. به احتمال زیاد پس از طی مراحل آزمایش و نهایی شدن آن، برای همه‌ی بازدیدکنندگان قابل دسترس و استفاده خواهد بود.



همانطوری که از نام این ویژگی برمی‌آید (فدر یعنی پَر)، هدف ارائه نسخه‌ی سبک از ضفحات یوتیوب برای کاربرانی است که اینترنت پرسرعت و سریع ندارند. شما می‌توانید این ویژگی را با یک کلیک فعال و غیرفعال کنید. فقط این نکته را در نظر بگیرید که در حال حاضر (در زمان نوشتن این مطلب توسط من) این ویژگی هنوز در مراحل آزمایشی و توسعه است و ممکن است با بعضی از ویدیوها کار نکند. می‌توانید نظرها و پیشنهادهای خودتان را برای بهبود و ارتقای این سیستم به یوتیوب بفرستید. به هر حال استفاده از یوتیوب فدر برای بررسی و محک زدن آن بد نیست و پیشنهاد می‌شود آن را به کار ببرید چون شاید به کارتان بیاید و برایتان راضی کننده باشد.

پیوند:

یوتیوب فدر (YouTube Feather)

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر

«دیدگاه‌ها و نظرات شما پس از بررسی منتشر می‌شوند. لطفاً در ارتباط با خود نوشته نظر بنویسید و نه چیزهای دیگر. سپاسگزارم.»