۱۳۹۱/۰۳/۲۳

مرورگری بهینه‌سازی شده از خانواده فایرفاکس با سرعت و کارایی بیشتر برای سیستم عامل ویندوز


سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱

اگر از کاربران و استفاده کنندگان مرورگر فایرفاکس هستید ولی از سرعت و کارایی آن ناراضی هستید (مثلاً کند شدن در هنگام باز کردن همزمان چند صفحه و مصرف بالای حافظه) و در عین حال به فایرفاکس، امکانات و افزونه‌های آن عادت کرده‌اید و نمی‌خواهید سراغ مرورگرهایی چون گوگل کروم، اپرا، سافاری، و ... بروید، می‌توانید از مرورگری استفاده کنید که بر پایه فایرفاکس و همان موتور (موتور لایه‌بندی) فایرفاکس یعنی گکو (Gecko) طراحی شده است و در اصل همان فایرفاکس اما فایرفاکس بهینه‌سازی شده برای سیستم عامل ویندوز با سرعت و کارایی بالاتر و بیشتر است.

نام این مرورگر پیل مون (Pale Moon) است و از لحاظ رابط کاربری و ظاهر تفاوت خاصی با فایرفاکس ندارد. اما پیل مون به صورت بهینه برای سیستم عامل ویندوز کامپایل شده است و تنظیمات داخلی فایرفاکس را هم به گونه‌ای تغییر داده و ویرایش کرده است که سرعت مرورگر در هنگام استفاده از آن، وبگردی و باز کردن صفحات وب افزایش یابد. پیل مون به نسبت فایرفاکس از حافظه کمتری استفاده می‌کند و سازگاری خوبی هم با کامپیوترهای قدیمی دارد. همچنین در سه نسخه ارائه می‌شود. یک نسخه که معمولاً بر اساس آخرین و جدیدترین نسخه فایرفاکس است. یک نسخه ۶۴ بیتی و یک نسخه قدیمی بر اساس فایرفاکس ۳ که برای کامپیوترهای قدیمی و با حافظه پایین‌تر از حافظه رایج در کامپیوترهای امروزی در نظر گرفته شده است.

خوبی پیل مون سازگاری با اکثر افزونه‌های فایرفاکس است. هنگامی که آن را نصب و آزمایش کردم. همه افزونه‌های مهم و کاربردی را که برای فایرفاکس استفاده می‌کنم، در پیل مون هم نصب کردم و همه افزونه‌ها بدون اشکال و درست مانند زمانی که در فایرفاکس نصب هستند کار کردند. همچنین سرعت اجرای این مرورگر و باز کردن صفحات با آن از فایرفاکس بیشتر است و این را می‌توانید در هنگام کار با آن احساس کنید. البته چون هسته پیل مون همان فایرفاکس است، انتظار نداشته باشید که سرعت آن در حد مرورگرهایی چون کروم و اپرا باشد. بلکه به اندازه خود و در مقایسه با فایرفاکس سریع‌تر و بهتر است.

اگر از کسانی هستید که دنبال بررسی و امتحان کردن مرورگرهای گوناگون هستید، پیشنهاد من استفاده از پیل مون است.

پیوند:

پایگاه رسمی مرورگر پیل مون (Pale Moon)

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر

«دیدگاه‌ها و نظرات شما پس از بررسی منتشر می‌شوند. لطفاً در ارتباط با خود نوشته نظر بنویسید و نه چیزهای دیگر. سپاسگزارم.»