۱۳۹۱/۰۳/۲۵

استخراج و بیرون کشیدن صدا، صوت، و موسیقی از درون فایل‌های ویدیویی با بالاترین و بهترین کیفیت


پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱

بارها پیش آمده است که بنا به دلایلی می‌خواهید فقط فایل صوتی یک ویدیو را داشته باشید و به خود ویدیو نیاز ندارید. مثلاً فایل صوتی یک سخنرانی یا گفتگو و یا آهنگ یک موزیک ویدیو. ابزارهای آنلاین و وب‌سایت‌های بسیاری برای انجام دادن این کار وجود دارند اما کیفیت آن‌ها معمولی است و امکانات زیادی را هم در اختیار شما قرار نمی‌دهند (معمولاً صدای ویدیو را در قالب یک فایل MP3 با کیفیت 128kbps و یا حداکثر 256kbps استخراج می‌کنند). روش بهتر استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ویژه و مخصوص است که این کار را به صورت خیلی بهتر و با کیفیت بالاتر انجام می‌دهند. در این یادداشت یکی از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنم که هم رایگان (freeware)، هم کم حجم، و هم کار کردن با آن بسیار آسان است.

نام این برنامه خیلی خوب Pazera Free Audio Extractor است. این برنامه قابلیت بیرون کشیدن صوت را از فایل‌های ویدیویی (بدون از دست رفتن کیفیت صدا) را دارد. همچنین می‌تواند فایل‌های صوتی را در بالاترین کیفیت صوتی ممکن یعنی فرمت‌های بدون اتلاف (Lossless) مانند FLAC استخراج کند. رابط کاربری این برنامه ساده و دوستانه است و برای همین کار با آن ساده و برای هر دو گروه کاربران معمولی و حرفه‌ای مناسب است. تعریف ساده‌ی کار این برنامه همان تبدیل ویدیو/تصویر به صوت و صدا است (تبدیل ویدیو به فایل صوتی).

ویژگی‌ها:

- پشتیبانی از فایل‌های ویدیویی معروف، رایج، و شناخته‌شده از جمله AVI, FLV, DivX, XviD, WMV, MKV, MOV, MPG, MPEG, 3GP و بسیاری دیگر.
- استخراج، بیرون کشیدن و تبدیل صدای ویدیو به فرمت‌های MP3, WAV, FLAC, WMA, APE, WV, OGG Vorbis و بسیاری دیگر.
- تنظیم کیفیت و میزان صدا؛ اگر کیفیت صدای ویدیو ضعیف و پایین است، کیفیت دلخواه خود را داشته باشید.
- قابلیت تبدیل یک فرمت صوتی به فرمت‌های صوتی دیگر؛ یعنی این برنامه یک مبدل و تبدیلگر فرمت‌های صوتی گوناگون هم هست.
- پروفایل‌های پیش فرض و از پیش تعریف‌شده برای استخراج فایل صوتی به شکل‌های گوناگون (مثلاً نوع فایل و کیفیت آن).
- امکان ایجاد پروفایل‌های نو و ویرایش آن‌ها با توجه به نیازهای کاربر
- برنامه در دو نسخه قابل نصب و بدون نیاز به نصب (portable) ارائه می‌شود.
- کاملاً رایگان است.

پیشنهادی درباره استخراج صدا از فایل‌های ویدیویی آنلاین مانند یوتیوب:

ویدیوها را با بالاترین کیفیت ممکن (مثلاً اچ‌دی/HD) دانلود کنید تا بهترین کیفیت را برای فایل صوتی داشته باشید. برای انجام دادن این کار می‌توانید از برنامه‌های دانلود منیجرهایی (مدیریت دانلود) مانند اینترنت دانلود منیجر/آی‌دی‌ام (Internet Download Manager/IDM) و یا افزونه‌های مخصوص برای این کار در مرورگرها مانند ویدیو دانلودهلپر (Video DownloadHelper) [افزونه فایرفاکس است] استفاده کنید. با این روش می‌توانید بالاترین و بهترین کیفیت را در فایل صوتی نهایی و نتیجه کار داشته باشید. چون کیفیت صدا کاملاً مرتبط با کیفیت ویدیوی منبع و فرمت آن است.

پیوندها:

- Pazera Free Audio Extractor
- Pazera Software

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر

«دیدگاه‌ها و نظرات شما پس از بررسی منتشر می‌شوند. لطفاً در ارتباط با خود نوشته نظر بنویسید و نه چیزهای دیگر. سپاسگزارم.»