۱۳۹۱/۰۳/۲۶

نمی‌دانم چه بگویم


جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱

از قرار معلوم کپی‌کاران خوش انصاف سراغ این وبلاگم هم آمدند (مانند وبلاگ‌های پیشین). امروز دیدم که یکی از نوشته‌هایم در وب‌سایتی به نام انجمن تخصصی سیستم عامل‌های آیفون و مک و در این نشانی و صفحه از آنجا کپی و مورد استفاده قرار گرفته است. متاسفانه کپی‌کار گرامی نوشته اینجانب را بدون ذکر منبع اصلی مورد استفاده قرار داده است. نه نامی از وبلاگ من برده شده است، نه آدرس و نشانی وبلاگ، و نه ذکر پیوند دائمی. حتی به نظر می‌رسد که نوشته را به نام خود سند زده است! تصویر بالا را نگاه کنید.

من که در این وبلاگ گفته‌ام که استفاده از مطالب و نوشته‌های این وبلاگ آزاد است اما به شرطی که حق و حقوق اینجانب را رعایت کنید. یعنی در صورت استفاده از مطالب من، یا نام وبلاگ یعنی «وبلاگ ژالستان» و یا «ژالستان» را ذکر کنید و یا آدرس لینک دائمی نوشته در همین وبلاگ را به عنوان منبع ذکر کنید. در صورت کپی کردن و استفاده از نوشته‌ها بدون رعایت موارد فوق، بدانید که اصلاً راضی نیستم. خودتان در مورد کار خود قضاوت کنید. چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ اصول تولید محتوا در وب. متاسفانه این درد وب فارسی است که از قرار معلوم درمانی ندارد.

من خوشحال می‌شوم که نوشته‌هایم در جاهای مختلف منتشر و مورد استفاده تعداد بیشتری از افراد قرار بگیرند، اما به شرطی که فردی که این کار را انجام می‌دهد، حق مطلب را در مورد منبع اصلی یعنی وبلاگم رعایت کند. در صورت ذکر نام منبع، این کار استفاده از محتوای شخصی دیگران به شکل درست و صحیح است، در غیر اینصورت نامش می‌شود دزدی محتوا (Content Theft)!

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر

«دیدگاه‌ها و نظرات شما پس از بررسی منتشر می‌شوند. لطفاً در ارتباط با خود نوشته نظر بنویسید و نه چیزهای دیگر. سپاسگزارم.»