۱۳۹۱/۰۴/۰۳

برنامه‌ای برای پشتیبان‌گیری از پروفایل فایرفاکس و تاندربرد


شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱

شاید اطلاعات پروفایل فایرفاکس و تاندربرد برایتان مهم باشد و دوست نداشته باشید این اطلاعات از بین بروند و یا اگر پاک شدند دوباره قابل بازیابی باشند. یا حوصله نداشته باشید که دوباره همه تنظیمات را از اول انجام دهید. مثلاً همه افزونه‌ها را دوباره نصب کنید و یا بوکمارک‌هایتان از دست بروند. در این یادداشت برنامه ساده و کوچکی را معرفی می‌کنم که این کار را برای شما انجام می‌دهد. یعنی هم می‌تواند از پروفایل‌های شما نسخه پشتیبان بگیرد و هم آن‌ها را بازیابی کند.

نام این برنامه MozBackup (موزبکاپ) است. این برنامه با نرم‌افزارهای موزیلا مانند فایرفاکس، تاندربرد، سی‌مانکی، و ... سازگار است و توانایی تهیه نسخه پشتیبان از پروفایل‌های این برنامه‌ها را دارد. یعنی از بوکمارک‌ها، نامه‌ها، تماس‌ها، تاریخچه، افزونه‌ها، رمز عبورها، کش، و موارد دیگر نسخه پشتیبان می‌گیرد و به عبارت بهتر یک پشتیبان‌گیر فایرفاکس، پیشتبان‌گیر تاندربرد، و ... است. اگر پروفایل هر کدام از این برنامه‌ها به دلایلی غیرقابل دستیابی باشد و یا پاک بشود، با استفاده از موزبکاپ می‌توانید آخرین نسخه‌ای را که پشتیبان گرفته‌اید بازیابی کنید و نگران از دست دادن اطلاعات پروفایل خود نباشید.

این برنامه رایگان و برای سیستم عامل ویندوز است و توسط برنامه‌نویسی به نام «Pavel Cvrcek» طراحی و نوشته شده است و ربطی به خود گروه موزیلا ندارد.

پیوند:

- وب‌سایت رسمی موزبکاپ (MozBackup)

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر

«دیدگاه‌ها و نظرات شما پس از بررسی منتشر می‌شوند. لطفاً در ارتباط با خود نوشته نظر بنویسید و نه چیزهای دیگر. سپاسگزارم.»